Boys and Girls.


I går var Rållsis og jeg på Hardhaug og hentet babyutstyr og vi fikk en litt sånn Mormor og de åtte ungene meets familien Larkin - feeling der vi humpet gjennom tåka i en liten lastebil. De driftige jærbøndene har fått ferten av våren og lukta av 'hevd' fulgte oss hele veien.
Bakpå planen hadde vi surret to sprinkelsenger.

Det ble i det hele tatt mye babystæsj i går. Jeg ble stilt overfor problemstillinger som jeg på et tidligere tidspunkt aldri i livet hadde trodd at jeg skulle få befatning med. Rållså og hun dama som solgte utstyret gikk igjennom et fjell av klær og jeg var med jeg også - på en måte - denne dama hadde tvillinger hun også og nå var den ene lille gutten vokst ut av senga si. Bokstavelig talt, for føttene hans stakk visst ut mellom sprinklene. Den ANDRE lille gutten var jente fram til det motsatte senere ble bevist (ultralydbom) og det førte til at mora hans måtte bytte alle de rosa tingene hun hadde kjøpt i lyseblå.

Jeg undres litt over hvem som har bestemt at blått er guttefarge og rosa er jentefarge. En baby har jo ingen anelse om den er han eller hun. Rållsis sier at det er Yin og Yang. Selv mener jeg at gutte og jenteklær bør kunne brukes om en annen fram til ungene selv reagerer.
Og det har jeg tenkt å praktisere også.

Kommentarer

nja....jeg het ole fram til jeg ble født og et par uker etterpå, i ren beflippelse, og jeg hver gang jeg skal handle/shoppe eller andre forventede jenteting og går i stå, tenker jeg at det der har gjort mer skade enn foreldrene mine forutså.

men kanskje det bare er fint.
Bergljot sa…
Rollså ligner ikke mye på fru Larkin! Heller på den eldste dotter hennar, i Katrine ZZZZetajones' skikkelse. Og du ligner litt på Jesus for tiden.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta