Tenk det.

I går tok jeg en ettermiddagsbuss fra flekkefaret til sentrum. Jeg var litt for sein til den ene og litt for tidlig til den neste så jeg ble stående og vente på holdeplassen.
En ung mann med noe fjernt over seg stiller seg opp ved samme leskuret som meg.

Ung mann: ÅMM DU VETT NÅR BUSSEN KÅMME?


Haren: Om fem minutt tror eg.


Stillhet.


Så kommer bussen, jeg går på, betaler og finner meg et sete ved siden av en dame i slutten av førtiårene. Den unge mannen lar vente på seg og etter en stund hører jeg noe voldsom pusting og pesing framme ved sjåføren. Bakover i bussen kommer så min venn og en ung mann til. Denne er ganske stor og har rødt skjegg og snakker med høy stemme - det er han som har stått for pesingen. De to setter seg med ansiktene mot oss. Til damens irritasjon. Selv har jeg forventninger og følger samtalen deres. Den foregår omtrent slik som dette:

Ung mann: NÅ E DET BARE TO DAGAR TE SOMMARFERIEN


Ung mann med høy stemme: NEEI! DET E LEENGE TE SOMMARFERIEN!


Ung mann: ÅJA.



Stillhet



Ung mann: TENK AT AN DØ FÅR ÅSS!



Ung mann med høy stemme: JA



Ung mann: DET VA PÅ LANGFREDAG



Ung tjukk mann med skjegg og høy stemme: JA, MEN SÅ STO AN ÅPP IJENN!



Ung mann: (smiler til den andre) JA.

Kommentarer

Dette er for godt til å være sant! Jeg vurderer å trosse min angst for offentlig transport og kjøre buss igjen. Siden jeg er i permisjon kan jeg sitte på bussen hele dagen og håpe på morofyrer og morodamer i nabosetene!
Han er oppstanden, halleluja!
Anonym sa…
Samtalen var god og tema var ekstensielt. Greit å bruke bussen til slikt.
fint, åsså bardehval.
paaskeharen sa…
Hekkan. Håpte du hadde glemt det.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta