Tenkte jeg det ikke.

Var i babybutikken i dag for å prøve bilstoler til de små. Det var selvsagt ikke plass til de vi hadde sett oss ut i vår lille bil. Og det var uten babyer. Toppers.

Rållså - som er optimist av legning - var litt skuffa, men jeg kunne koste på meg et skuldertrekk og si 'tenkte jeg det ikke - det ER noen som er ute etter oss.' Det er Påskeharens forbannelse - straffen for at jeg alltid har valgt det som var lett istedenfor det som krevde ryggrad - nå må jeg bare gjøre vanskelige ting for jeg har brukt opp de lette og takkskaldufaenmegha.

Vel, så gikk vi og handla grønnsaker som jeg ikke hadde visst hva var hvis det ikke var for at butikken hadde merket dem skikkelig. Fenikkel? Ærlig talt.
Så kom vi hjem og jeg kasta en haug med grønnsaker som hadde ligget og godgjort seg i kjøleskapet. Og mens jeg gjorde det tenkte jeg at jeg nesten sikkert har kasta mer grønnsaker enn jeg har spist.

Kommentarer

Anonym sa…
Kan du ikke bare legge de små i skiboksen, sammen med tvillingvogna? Så får dere goood plass inni. Alternativt: selg tøysebilen og kjøp en med bedre plass.

Beklager den strenge tonen, men noen må si det til deg. Takk for at bloggen gir anledning til å være anonym.
paaskeharen sa…
Alle forslag og gode ideer mottas med takk. Jeg synes ikke tonen var så streng, egentlig. Det er likevel et faktum at vedkommende anonyme forslagsstiller mangler innsikt i Påskeharens privatøkonomi. Heldigvis.
Anonym sa…
Tandemsykkel med sånn tralle med rødt flagg på? Eller med kurv? Denne kurven kan være avtakbar og mulig å feste på en silotalje, som enkelt kan heise dem opp til 4. etasje uten at du eller rållså får vondt i ryggen.
paaskeharen sa…
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Bergljot sa…
Seriøst. jeg trodde det var plass til babyseter i aller biler, jeg. Hva med vanlige Maxicosi uten base? Dere kan teste min hos frekkesens. Funker den, kan dere få den.

Og guess what! Vi har dobbel sykkelkjerre også!!! Men tvillingpulk får du spare til selv (hi hi hi).
Anonym sa…
Tenk om disse små ikke er intressert i barne-stuff. Vil bare sitte hjemme å drikke øl sammen med far. Det er mye statestikk om dette og jeg vil si at det er 50% sjangs for at dette kan skje.
Anonym sa…
Du bør heller satse på barneseter på mopeden.
Enig med barneslangen. Bare tull å drive å kjøpe inn masse nå før du vet hva de vil ha. Tenk om de syns det er dødsflaut å gå med bleier, eller heller har lyst til å skate enn å kjøre bil? (Når de skal ut og kjøpe øl, for eksempel.)

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta