Låkk & Loll, baby.


Det var kvinnedag i går og selv om jeg aldri har deltatt på markeringen selv så har jeg sympati for deres sak.
TV-bildene fra youngstorget var langt mer underholdende enn hva jeg kan ha husket å ha sett på lenge. Snøballene haglet mot en Syrisk dame som fyrte opp hijaben sin i en protest mot alt den står for. Jeg klarer ikke å ha noen sterk mening - hverken for eller mot dette sløret - det jeg derimot er litt skuffa over er hvor utrolig elendige disse ikke-vestlige innvandrerne er til å kaste snøball. Pinlig. De burde ta seg et kurs. Det var en ung, tjukk jente som mente at hijab-brenneren 'ihvertfall burde brent seg selv også'. Hm.
Engasjementet var ihvertfall upåklagelig.

Kommentarer

paaskeharen sa…
Med 'deres sak' mener jeg selvsagt totimers dagen og tredagers uka.
Gummislangen sa…
Dette innlegget var politisk korrekt. 8. mars er en vits i Norge.
paaskeharen sa…
Jada. Høyresidens evinnelige tuting om alle venstresidens dager som har utspilt sin rolle. 'Snøballkurs for innvandrere' ville helt sikkert bli en hit.
Bergljot sa…
Du synes ikke at det er litt drøyt å sitte og blogge klokken fem på morgenen? Om 8. mars?

Nur eine Frage, liebe brutter. Hast du angst?
paaskeharen sa…
Det tyske på slutten der forstår jeg ikke. la oss si det sånn at jeg er en fleksibel arbeidstaker. I dag begynte jeg på jobb kl 0400. No rest for ze wicked.
Enig i at det er rart at de er så dårlige til å kaste snøball, all den tid de er så gode på å kaste stein... mohohoha.

Forøvrig - hijab - syns det er mer kvinneundertrykkende å påstå at kvinner som bruker hijab er undertrykt. Kjenner flere flotte jenter med hijab, som sier at ingen tror dem når de sier det er selvvalgt. Hvor nedlatende er ikke det?

Og når vi snakker om undertrykking - Viking går for pallen i år, eller? Hæhæhæhæ.
paaskeharen sa…
Du kan stappe RBK-hijaben din opp en plass hvor sola sjelden skinner.
Gummislangen sa…
Jeg er mer venstre enn høyre, slik politisk å sånn. Likevel har venstresiden noen saker som er idiotiske, for å være litt populistisk. Høyresiden er en også vits. Hva er forskjellen på arbeiderpartiet og høyre? Ingenting i det hele tatt. Same shit, new wrapping.
Anonym sa…
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta