Don't know much about history...


I går fikk jeg kritikk fra to av mine lesere som mente at jeg stort sett skriver bare fylle-anekdoter. Min far sier at jeg har vært russ i tjue år, så det kan jo være årsaken. At jeg er i besittelse av enorme mengder rølpehistorier som bare sprenger på for å bli fortalt til omverdenen.

Jeg leser i avisen at Trekløveret Frank Lampard(25 år gammel fotballspiller på Chelsea), Steven Gerrard(24 år gammel fotballspiller på Liverpool), og Wayne Rooney(20 år gammel fotballspiller på Manchester United) alle kommer med selvbiografier denne høsten. Rooney har visstnok avtale med forlaget sitt om å gi ut ytterligere to bøker. Og så tenker jeg: javel? Hm... Jeg lurer på hva de har opplevd som er så viktig at det er av interresse for allmennheten?ER dette faktisk de hvasseste knivene i skuffen? Kanskje det første kapittelet i Rooneys bok heter:'Barndom:Dumme John i nabohuset kalte meg en apekatt, så jeg banket han'. Og det neste heter muligens :'endelig kvitt bleie-helvetet'. Det er opplagt at denne buketten ikke skriver bøkene sine selv, jeg mistenker rooney for å ikke kunne skrive i det hele tatt. Og Jeg tror ikke at Lampard har tilbragt barndomstiden sin på gutterommet med å skrive små dikt til jenta i paralellklassen(som han var hemmelig forelsket i). Det er selvsagt pengene som er drivkraften. Men jeg må få si at jeg undres over at mennesker som var tenåringer i går gir ut selvbiografi i dag. Jeg har lest morsomme biografier- særlig den om Motley Crue som heter 'the dirt'. Men de gutta er ihvertfall kjønnsmodne(og vel så det, faktisk). Jeg tilgir Stevie G, fordi jeg har de evigrøde brillene på, mannen er en legende, men jeg skulle ønske han kunne ventet noen år. Når jeg blir åtti skal jeg skrive en bok som skal hete :'Ingen vet hvor paaskeharen hopper', og den skal være på 1500 sider og om rølp og fyll. Og fanteri.

Kommentarer

Anonym sa…
Glede meg!!:)
paaskeharen sa…
Og en ting til: Hvorfor er det slik at hvis en fotballspiller har lest en bok, har over gjennomsnitts langt hår, eller tar seg en pils i ny og ne automatisk blir stemplet 'bohem' av pressen.
Jeg kjenner fortsatt at rødmen sitter i kinnene når jeg tenker på at J.A Riise uttalte at TV2's nittitalls-humorseie 'mot i brøstet' var det morsomte han visste.Hjlp.
Russ i 20 år? Hehehehehehehehehehhehehehehehehhehehehehehhehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehhehehehehehhehehehehe. Av og til slår det meg at han er ganske morsom, høvdingen!

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta