TyvenTyven

Det sies at det norske samfunnet er basert på tillit mennesker imellom.
Og slik bør det være. Der jeg kommer fra låste vi ikke ytterdøra om natta. Vi tok ikke nøklene ut av bilen eller traktoren heller.
Og det gikk helt fint.
Disse verdiene tok jeg med meg da jeg flyttet til byen også. Enkelte vil kanskje forveksle det med naivitet.

Men altså - her om dagen ble jeg straffa, så dette er meldingen til dere som stjal sykkelen min utenfor barnehagen på Fredag. Det skal vel noe til at de knappe hundre leserne jeg har skal ha hatt noen befatning med dette, men jeg har et visst behov for å få det ut.

HØR HER, JÆVLA SYKKELTJUVER! SELV OM EN SYKKEL IKKE ER LÅST, SÅ BETYR DET FAEN IKKE AT DEN ER DERES. DRITFOLK.

Sånn. Det var godt å få det ut. Hvem er det forresten som kan finne på å stjele en damesykkel med korg på en Fredags ettermiddag? Utenfor en barnehage! Hvor jævla lavt går det an å synke?

Det kjipeste er selvsagt at jeg må stå opp 20 minutter tidligere for å komme meg på jobb. Men tiltroen til mine medmennesker har fått seg en kraftig knekk.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta