Vibbometeret

Påskeharens legeme har sine klare begrensninger. Jeg er kalvbeint og stortåneglene krummer seg mot himmelen.
Den egenskapen jeg er mest fornøyd med er av en mer psykisk karaktèr. Jeg er utstyrt med et finslepet vibbometer. Det betyr at jeg med èn gang merker hvis folk er plaget av noe, da kommer det en høyfrekvent tone i ørene mine. Feedback.
Hvis noen er sinte eller lei seg eller usikre på seg selv,da plukker jeg det opp med èn gang. Og så skygger jeg banen - konfliktsky som jeg er. Særlig hvis det er noen jeg ikke kjenner.
Dette vibbometeret må ikke forveksles med empati. For jeg bruker det ikke til å hjelpe dem som sliter slik som foreksempel Snåsamannen gjør. Jeg bruker det bare som et hjelpemiddel for å slippe å forholde meg til ting som er vanskelig.
I dag handlet Rållså og jeg blomster hos en fyr som slo ut på en åtter på vibbometeret, så dit skal jeg aldri gå mer.

Kommentarer

Anonym sa…
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Hehe, du er min helt, Snåsamannen! Jeg har ikke vibbometer, jeg brulter på, og selv om jeg jeg har salat i skoene etterpå skjønner jeg ikke at jeg har tråkket uti.
Anonym sa…
Jeg tror egentlig at du er en empatør in disguise. En litt selvkritisk en.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta