Den nest siste plommetjuven.

I går feiret vi nyttår med gode venner hos Magnhild og Ralf. Det var en bukett flotte mennesker som gir meg følelse av vibbefri tilhørighet. Tusen takk for en kjempekoselig kveld.
Og så kikket jeg meg rundt og oppdaget at jeg var den siste langhårede mannen i omgangskretsen vår, men så kom en Guinness-elskende mann fra Sørpeland inn og han hadde en pen hestehale. Derfor er jeg bare den nest siste plommetjuven.
Og den første morgenen i 2009 ble tilbragt som den første i 2008 : halvnaken i en kveil rundt toalettet - hvor jeg påkalte skogens monark med insisterende og smertefulle 'HØØØØØYYYY! HØØØØØØØØØYYYY-lyder'.
En entré som er en plommetjuv verdig. Alt er med andre ord som det pleier.

Nå har kruttrøyken lettet og Rekkefaret fortoner seg grått og Østblokk-aktig i det bleke Januarlyset og i morgen er det tilbake til strilefse og havreskjorte, men så er det heldigvis helg.

Kommentarer

Anonym sa…
I Tananger satt bygdadegosen sammen med slangen, sulitjelma og tvitten.Vi konsumerte mange enheter og alle var enig i at 2009 blir et bedre år...
Anonym sa…
Håper du er bedre nå. Gleder oss til søndag. Dere kan godt komme sultne. Godt nyttår, forresten! B

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta