Dans oppå bordet

I går våkna jeg klokka fire (am) av min vidunderlige lille datter som uttalte følgende setning: Eg har så møje snått at eg får ikkje sova, pappa.

Senere kom det masse rållsete utsagn. Jeg konkluderte med at hun hadde feber. Nå har jeg ikke referert ordskiftet mellom Rållså (den eldre) og meg, for det var veldig ampert og slett ikke noe jeg er stolt over, så det får være nok at dere vet at et slikt fant sted. Jeg er morgengretten på grensen til det rabiate.

Det ble til at jeg tok hjemmetjeneste denne dagen, med begge de små, for Endre ville ikke i barnehagen når Ingrid ikke skulle.

Det var i grunnen veldig fint. Det ble ikke noe mer feber, men derimot pannekaker til frokost og lunsj, og det ble blogging mens ungene lekte en av de mange variantene de har av Hakkebakkeskogen. Da pleier de å gå i klesskapet til Endre og ta på seg så mange pysjamasbukser og boksershortser som de klarer å få utenpå de klærner de allerede har tatt på seg, og så har de en boxer hver på hodet også, og så er Endre Mikkel Rev, og Ingrid Klatremus. Det er riktig fornøyelig, og replikkene og sangene sitter, og noen ganger er timingen også fantastisk.

Og så skulle vi på butikken, og det er deilig på en formiddag i tolvtiden, for da er det ikke så mange andre der, og Endre var trikkefører Syvertsen og handlevogna var trikken, og Ingrid hang på og var vesle Kamomilla, og jeg hadde sluppet skuldrene ned og lot dem styre på, og de høstet smil fra betjeningen og de få kundene som var ute på handling akkurat da.

Og jeg fikk et snev av dårlig samvittighet overfor jobben min iogmed at Ingrid ikke hadde feber lenger. Det er noe jeg har arvet etter far, det der med dårlig samvittighet for egenmeldinger, man går på jobben hvis man puster og har puls, det er så greit med den saken. Hvis man er død kan man slippe.

Men en fin dag var det.

Kommentarer

Unknown sa…
Snublet over til bloggen din fra "Monstermamma". Liker!
Måtte le av denne (gjengjenningslatter): "...Og jeg fikk et snev av dårlig samvittighet overfor jobben min iogmed at Ingrid ikke hadde feber lenger. Det er noe jeg har arvet etter far, det der med dårlig samvittighet for egenmeldinger, man går på jobben hvis man puster og har puls, det er så greit med den saken. Hvis man er død kan man slippe."
Ha en knakende god lørdag!
paaskeharen sa…
Kjekt med ny leser! Takk og velkommen.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta