lørdag, juli 04, 2009

Judas



Det er enkelte ting som bryter så fundamentalt med alt som har med respekt og anstendighet og moralsk kodeks å gjøre. Foreksempel å stjele for sin gamle mor, torturere dyr eller ligge med kjæresten til sin beste venn. Dette er langt verre.

Michael Owen var storscorer hos Liverpool fram til 2004 - han valgte da å dra til Real Madrid - fordi han ville 'vinne noe'- men mange mistenkte den lille bastarden for å reise dit det var mest penger å hente. Samme sesong vant Liverpool sin femte finale i Champios League etter noe som av mange blir beskrevet som tidenes fotballkamp.

Han hadde muligheter til å vende tilbake til Liverpool sesongen etter - men valgte da å gå til Newcastle United - hvor han stort sett har vært skadet de siste sesongene. Igjen var det utsiktene til mer penger som lot til å være drivkraften bak overgangen.

Alt dette kan på et vis tilgis - men det siste karrièrevalget hans - beviser at han mangler grunnleggende respekt - for Liverpool og for Liverpools tilhengere. Han valgte Manchester United og Alex 'rednose' Ferguson.

Skandalen er et faktum.

2 kommentarer:

Frk. Frekkesen sa...

Forleden diskuterte jeg fotball med min 11 år gamle nevø. "Fotball er bare fotball" sa Jeg. "Kå meine du?" sa han. Og jeg forklarte i timesvis at fotball ikke er det viktigste i verden, mens han argumenterte imot.

paaskeharen sa...

Legendariske Bill Shankly sa det på denne måten 'Mange tror at fotball handler om liv eller død - men det stemmer ikke - jeg kan forsikre dere om at det er mye viktigere enn som så'.

Din nevø har skjønt noe som du ikke har. Hils ham fra meg.