Judas



Det er enkelte ting som bryter så fundamentalt med alt som har med respekt og anstendighet og moralsk kodeks å gjøre. Foreksempel å stjele for sin gamle mor, torturere dyr eller ligge med kjæresten til sin beste venn. Dette er langt verre.

Michael Owen var storscorer hos Liverpool fram til 2004 - han valgte da å dra til Real Madrid - fordi han ville 'vinne noe'- men mange mistenkte den lille bastarden for å reise dit det var mest penger å hente. Samme sesong vant Liverpool sin femte finale i Champios League etter noe som av mange blir beskrevet som tidenes fotballkamp.

Han hadde muligheter til å vende tilbake til Liverpool sesongen etter - men valgte da å gå til Newcastle United - hvor han stort sett har vært skadet de siste sesongene. Igjen var det utsiktene til mer penger som lot til å være drivkraften bak overgangen.

Alt dette kan på et vis tilgis - men det siste karrièrevalget hans - beviser at han mangler grunnleggende respekt - for Liverpool og for Liverpools tilhengere. Han valgte Manchester United og Alex 'rednose' Ferguson.

Skandalen er et faktum.

Kommentarer

Forleden diskuterte jeg fotball med min 11 år gamle nevø. "Fotball er bare fotball" sa Jeg. "Kå meine du?" sa han. Og jeg forklarte i timesvis at fotball ikke er det viktigste i verden, mens han argumenterte imot.
paaskeharen sa…
Legendariske Bill Shankly sa det på denne måten 'Mange tror at fotball handler om liv eller død - men det stemmer ikke - jeg kan forsikre dere om at det er mye viktigere enn som så'.

Din nevø har skjønt noe som du ikke har. Hils ham fra meg.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta