Satelite of Love

Det var ett bofellesskap som var adskillig mer rølpa enn rare-kollektivene. Det er selvsagt Satelittveien-kollektivet jeg snakker om.
Stedet var velkjent både blant politi og drosjesjåfører OG blant byens festglade ungdommer i alle aldre. Taxisjåførene var visstnok delt inn i to motparter. Den ene parten ville absolutt IKKE hente passasjerer på denne adressen, mens den andre mer enn gjerne sto til tjeneste.
Det jeg kanskje husker aller best fra Satelitt-tiden var Arnfinns omvisning rett før han skulle flytte inn. 'Sjå her: her e' biblioteket - her ska me sidda foran peisen å lesa bøger te vinteren'.....
Så naiv går det altså an å være. I Satelittveien var det oftere fest enn ikke. Mandag og Tirsdag. Og Onsdag. Og Torsdag. Og i helga, selvsagt. Jeg har ikke lest utlåns-statistikken fra husets bibliotek fra denne perioden, men skal jeg gjette så ble klassikerne stående i hyllene og samle støv.
Medlemsmassen besto av 4-5 personer, og foruten Arnfinn, bodde Lars og Stony der i hele perioden. Snurre, Rahald og Runar bodde der også, og har jeg glemt noen, så får dere ha meg unnskyldt. Det bodde forresten også et par katter som ikke var stuerene.

Snurre var ansvarlig for kontrakten. Huseier bodde i Oslo, og ble titt og ofte oppringt av fortvilede naboer som klaget på bagateller som høy musikk, blotting, husbråk eller flaggbrenning. De beste anekdotene fra Satelittveien kan dessverre ikke fortelles her.
Men jeg tror at mattilsynet ville ha stengt kjøkkenet.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta