Løfter og Løgner.

Før var det veldig poppis med nyttårsforsetter. Folk formelig overbød hverandre i å love hvor mye de skulle trene og slanke seg, og slutte å røyke, og se mindre TV. Heldigvis har dette avtatt mye blant dem jeg omgås.
Men før, når det nærmet seg slutten på året kunne de liksom ikke få begynt på det nye fort nok, for å begynne med velsignet blanke ark og fargestifter til.
Jeg sier 'de' fordi jeg aldri har hatt noe nyttårsforsett. Ikke fordi jeg ikke har sider ved meg og min person jeg ikke gjerne skulle vært foruten. De som leser bloggen min mer eller mindre fast vet at det er nok å ta tak i. Jeg mener likevel at det er temmelig søkt å tro at man kan slenge ut noen løfter om et puritansk liv i brennevinsfylla rundt midnatt på nyttårsaften, og mene at disse kan oppfylles kun i kraft av at det er nytt år.
Likte du sjokkis i 2007 så vil du like det i 2008 også.
Trening er like jævlig i år som i fjor. (Det er hovedgrunnen til at jeg ikke trener).
Vi er de vi er.
Vi må leve med oss selv slik vi er. Det er vår forbannelse.
Det å bli bedre mennesker er noe vi bør være bevisst på i hverdagen og ikke fordi kalenderen viser Januar 2008.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta