Kom skal vi klippe sauen.


Deilig med litt drittvær slik at jeg kan slappe av foran edb-maskinen.
I dag skal jeg klippe håret. Det foregår i kjent påskeharen-stil etter skippertaksmetoden. Det er med andre ord alt for lenge siden sist, vi snakker 18 måneder, og jeg begynner så smått å ligne på legendariske 'Rufsetufs' (Rufsetufs hadde åt helt inn til hårrøttene).
Hver gang jeg klipper meg må stakkars Jane prøve å redde hva som reddes kan, og så pleier hun å selge meg meg noen produkter som skal være bra for både det ene og det andre. For det de har på Putikken er visst ikke noe særlig.

Når man vandrer på den tilsynelatende endeløse landevei og nærmer seg de førti blir man ikke penere og penere.Og ikke fotognere og fotogenere. Derfor vil jeg avslutningsvis sende et velrettet spark til min svoger William. Synes du det er fint å avbilde svogeren din så ufordelaktig som mulig og sette dette opp som del av et slideshow på storskjerm til adspredelse for barnedåpsgjestene dine? Jeg la merke til at de du hadde lagt inn av deg selv framstilte deg på en særdeles fordelaktig måte.
Det var ikke du som så ut som Ozzy Osbourne, for å si det sånn. Det var ikke alle Bergljot-bildene heller som var så knallbra.

Kommentarer

Det er ikke bare du som avbildes på lite fordelaktige måter av William. Forøvrig syns jeg du blir bedre med årene. Rundere i kantene, men akkurat like snill og morsom.
paaskeharen sa…
Neste gang William fyller året skal jeg kjøpe nesehårsfjerner til ham.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta