Telefonsamtale

Klokka er omtrent halv ti CE time.
Påskeharen våkner på et hotellrom i Liverpool etter en natt med festligheter.
Ser sakte rundt seg, tenker: FAEN..JAKKEN!
Tar opp telefonen, ringer Tarjei.

Haren: Hei, Tarjei. Det e Haren.

Tarjei: Hei, god morgen. Formen?

Haren: Om du vett kor jakken min e'?

Tarjei: Nei, du hadde den på deg når du gikk ut av heisen i natt.

Så hører jeg Tarjeis bror i bakgrunnen: 'Spør om han har sjekket om han har den på seg'.
.....

Til Juleharens forsvar vil jeg si at det hadde jeg ikke, men jeg hadde - av alle absurde plasser - forlagt den i et klesskap.
Jeg har det med å tro at jeg mister ting når jeg er/har vært ute på raggedeisen og er litt frynsete i kantene.
Da er det godt å ha noen å ringe til.

Kommentarer

Gummislangen sa…
Kjenner til 'trickey' klesskap. Hvorfor i all verden er det noen som har klær i skap?

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta