Forbrytelse og Straff


For noen uker siden spaserte jeg hjem fra en sen middag hos Malf og Ari sammen med Marina og Flanellskjortemannen. Omtrent halveis på veien får vi øye på en diger mann med barbert hode - i bare t-skjorta - som denger med knyttede never løs på en stor hund slik at det gir gjenlyd mellom husveggene.
Vi blir alle opprørt over hva vi ser og prøver å få fyren til å holde opp. Hunden skjelver av skrekk. 'SA DOKK NÅGE'? Roper han truende til oss, og vi skygger banen med halen mellom beina.
Denne hendelsen har plaget meg en stund, mest av alt fordi jeg følte at jeg kunne ha gjort mer for å stoppet mishandlingen av den stakkars hunden, men av frykt for å bli punchingballen til eieren lot jeg det være.

Så går det noen uker og nå på Mandag er det et ganske stort oppslag med bilde i en av de lokale avisene. Det viser seg at den samme kjøteren (som visstnok er en kamphund av 'feil' merke) har angrepet en mann og skambitt ham.
Den forulempede har politianmeldt saken og hunden vil bli avlivet.
De burde ha avlivet eieren også, kjenner jeg.
Eller ihvertfall klippet stellet av ham.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta