Pros and Cons of Facebooking

Jeg ser at folk driver og bader.
Hadde jeg ikke hatt facebook, så hadde jeg antagelig ikke måttet forholde meg til det.
Ikke det at jeg forholder meg så veldig mye til det. Bergljot har riktignok 'utfordra' meg til å gjøre det samme, men jeg har ignorert det. Bergljot og jeg har en lang historie når det gjelder å ignorere hverandre.

Etter å ha vært på facebook i - ja, kan det være et år allerede? - så har ikke livskvaliteten min blitt noe særlig bedre.
Ikke at den trengte å forbedres heller, men særlig anskaffelsen av 'smart' telefon har gjort meg til skjermjunkie av femte grad. Jeg er på hele tiden og av overalt.

Det er fordeler og ulemper, som nok er kjent for dere andre brukere (og misbrukere) også.

Man får med seg hva som skjer. Selv om det ofte er ingenting.

Man holder på forunderligvis kontakten med mennesker man kjenner eller liker eller begge deler.

Man får delta i diskusjoner om ting som betyr litt, mye, eller ingen verdens ting.

Man får gratulert folk med dagen, fin funksjon, særlig for sånne som meg, som ikke har verdens beste hukommelse når det kommer til fødselsdager.

Og så vil man jo gjerne bli Laika, man ønsker å fremstå som morsom og smart, og si og gjøre ting som betyr noe. Jeg ser at det er mange som har høy selfie-faktor. Jeg har selv ved flere anledninger posta både bilder av ungene, av lekene til ungene, av små lapper og brev og tegninger som de har laga.
Jeg vet ikke om det er så kjempelurt. Jeg vet heller ikke om det har så stor interresse for vennene mine på facebook.

Jeg tror jeg har lært å moderere meg, at jeg tar litt mer hensyn til andre sine meninger, og at deres innspill er like tungtveiende som mine egne. Men jeg er usikker på om det skyldes facebook, eller min anseelige alder.

Jeg har fått flere lesere her på bloggen, eller det sier ihvertfall telleapparatet og jeg bruker fb som et virkemiddel til å få flere lesere.

Dessuten er det en fin måte å kommunisere med foreksempel mine våpendragere i Morendoes, nå som vi skal bli et rockeband igjen.

Men bade det gjør jeg bare når det passer meg selv, og ikke gidder jeg å se videoer av dere andre som bader heller.
Men gøy for dere. Og bra for omsetninga på polet.

Kommentarer

det er litt som det er med alt som er gøy, man skal ha litt dårlig samvittighet for at man driver med det.

ser at dagbladet beskriver trenden som å oppfordre hverandre til "tidlig vårbading". haha. jeg har kost meg med mange videoer der folk sager hull i isen. der jeg kommer fra er det mer sen vinterbading.
Bergljot sa…
Surpomp! Jeg hadde godkjent vassing også, fra deg! Ingenting er penere en kritthvite legger i blått hav.
paaskeharen sa…
♥ignorer
Anonym sa…
Det var bra sagt det. Tror at jeg og har lært å moderere meg mye i det siste men jeg hadde ikke tenkt på det inntil nå etter å ha lest dette her, takk for det!

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta