Bengler i sneen.

Lars Magnus og jeg landet i oljebyen med dunfrie overlepper i går i halvsyvtiden.
Det kom som en overraskelse på oss at det er mer vintrete her enn i bartebyen.
Trondheims-besøket hos Trønderdegosen var veldig vellykket. Lørdagens konsert med Young Neils var bra - det jeg fikk med meg ihvertfall - for jeg sovnet et par ganger underveis. Det var godt at det var jeg som sovnet og ikke en av de andre, for jeg har sett Neils to ganger før.

Hvilken lærdom kan vi så ha dratt ut av denne fagturen? Vel, jeg har lært at man ikke må kikke i kortene til Trønderdegosen for da blir det fort en fik eller en dask.
Trønderdegosen på sin side har lært seg 'Trondheim hold 'em Mattis' til fingerspissene. Han har også lært seg at Påskeharen og Lars Magnus faktisk KAN snøvaske ham hvis vi vil. Og samarbeider litt.
Vi har lært at det er ikke all kaktus som inneholder Meskalin og at det rundt om i Trondheim by kjører en gammel drosjesjåfør som egentlig er en femtenåring som er fanget i en 58-årings kropp. Men det viktigste av alt: Bart fungerer helt fint - det er ikke sikkert at man blir tatt på alvor - men hvem vil vel det?

I dag har jeg vært vitne til at ungene i nabolaget har gått bananas i snøen. Fint!

Kommentarer

Anonym sa…
Kjekt å laga ei lista over alt kva ein har lært i løpet av helga, Det bør ein kanskje gjera kvar helg.

Men Trønderdegosen har ikkje lært å jukse i mattis og han lærte heller ikke at Lars Magnus og Haren kunne snøvaske han. Sett bort fra det er lista korrekt.
paaskeharen sa…
Til å være en akademiker på forholdsvis høyt nivå synes jeg at Trønderdegosen er forholdsvis tunglært. vi får prøve på ny når anledningen byr seg.
Anonym sa…
Jeg observerer at om haren ikke er enig med helt vanlige trønderdegoser om hva en kan trekke ut av kunnskap i løpet av en helg så truer haren med fysisk avstraffelse.

Haren viser at han tilhører den eldre garde som mener at selv tunglærte kan få inn kunnskap om de blir fysisk "motivert".
Anonym sa…
Jeg observerer at om haren ikke er enig med helt vanlige trønderdegoser om hva en kan trekke ut av kunnskap i løpet av en helg så truer haren med fysisk avstraffelse.

Haren viser at han tilhører den eldre garde som mener at selv tunglærte kan få inn kunnskap om de blir fysisk "motivert".
paaskeharen sa…
Javelogsåda? Lars Magnus er enig med meg. Det er flertallsdiktaturets fortryllende makt.


PS: Jeg skjønte det du skrev den første gangen.
Madame Mim sa…
Haren bør ikke bruke så mye krefter på å underttrykke trønderen i seg.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta