Streiteharen

Sent i går kveld kom jeg hjem fra Liverpool-turen min.

Kall meg gjerne prippen, men her er ni ting jeg IKKE gjør når jeg er på reise til utlandet:


1 Jeg pisser ikke på flaske når jeg må 'gå' fordi jeg ikke klarer å holde meg til bussen stopper.



2 Jeg drikker ikke urin.




3 jeg kaller ikke mørkudede for 'flykaprere', 'kamelknullere', terrorister eller lignende.



4 Jeg går ikke på strippeklubb.



5 jeg blir ikke slått ned på strippeklubb




6 Jeg omtaler ikke damer i nedsettende ordelag



7 Jeg ler ikke med når folk jeg ikke kjenner kaller meg Michael Bolton.



8 Jeg tasfser ikke.



9 Jeg kaster ikke glass i veggen.


Ellers er England som det var sist gang jeg var der. Og gangen før der. Blandebatteriet for vann over vasken på offentlige toaletter er fortsatt fraværende.
Det er såpen og tørkepapiret også.
Veggtilvegg-tepper er fortsatt populært.
Og de kjører fremdeles på feil side av veien der borte.
Likevel anser jeg meg selv for å være anglofil.

Kommentarer

Anonym sa…
Når du sier det: Du ligner litt på Mr. Bolton.
Anonym sa…
...og det var det ikke jeg som skrev. Kommer du og Rollså i bursdag på Jæderen i morgen? Du trenger ikke ha med pakke.

Bergljot
paaskeharen sa…
Hei, Bergljot. Det kan vi dessverre ikke i kveld. Men du må hilse din mann. Knib fra haren og rållså.
Anonym sa…
Jeg blir helt salig og veldig oppstemt av "publukten" (en blanding av gammel røyk, pils befengte tepper og urinalkuler) For noen uker siden måtte jeg ta meg selv i å stå utenfor et slikt sted å bare lukte........ Barnevogn med innhold gjorde at det ble med luktingen.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta