Nattens sønner


Jeg bærer diagnosen 'ufrivillig A-menneske'.
Det betyr i klartekst at jeg fungerer best om morgenen-ikke fordi jeg vil, men fordi kroppen min er skrudd sammen på det viset.
Jeg elsker å ha god tid om morgenen- og særlig på denne tiden av året, og hvis det har regnet lukter blomstrende busker og trær varmt og forførende.Og jeg føler at verden har litt mer plass,liksom. Aldri har jeg slik ro i meg- harmoni,nesten. Jeg tenker mine beste tanker da, når jeg er ute og rusler i otta.
Jeg skulle ønske jeg var en nachspiel-løve, men mine lesere kjenner meg alt for godt til at jeg kan påberope meg en slik status. I de tyve årene jeg har deltatt i festligheter med dertil tilhørende rusmidler har jeg sovnet på nesten samtlige nachspiel(antagelig har jeg snorket høyt også, for det blir jeg stadig beskyldt for).
Men jeg lærer aldri- jeg stiller- deltar en liten stund, og sovner. Som et litt gammelt barn.

Kommentarer

Du er søt!
Anonym sa…
Dette blir min første blogg kommentar! Spennende!!:) Å være A mennesket er min drøm, faktiskt et dypt ønske! Misunner dere som kan nyte de rolige, friske morgentimene. Jeg er et veldig veldig B menneske! Fremdeles ikke helt våken, men det kommer seg!(litt vondt i øyene) Skulle åpne denne sjappa i dag kl. 10.00.(har fått sommerjobb) Våknet kl.09.53. Like gøy hver gang.. Lurer på om det noen gang kommer til å skje at jeg våkner av meg selv kl 07.00, med et smil om munnen og spretter ut av senga? Kommer det med alderen?
paaskeharen sa…
Nei, Marina:) Jeg mener at man enten er A eller B- Bortsett fra når man er tenåring, da er man C, og da sover og sover og sover man nesten hele tiden, som Torneroser og Torneroberter. Veldig hyggelig med innspill.
Anonym sa…
Ein ting til... Når flanellskjortemannen for noen helger siden danste merengue og salsa(flanellskjortemannensalsa) for deg våknet du overraskende fort etter en liten festkvil. Ikke så merkelig, det er et ganske fasinerende syn.... og litt skummelt. Da satte du deg godt til rette i sofaen med GTen og holdt det gående en stund til!:) Det var veldig koselig! Og ingen fikk samonella heller!!
paaskeharen sa…
Det er et gammelt jungelord som sier: "når flanellskjortemannen danser merengue skjelver jungelen". Det var muligens grunnen til at jeg våknet.
Anonym sa…
Nå synes jeg det er på tide at Påskeharen er sitt redaksjonelle ansvar bevisst. Denne bloggen som startet veldig bra med kirkebrenning, fotballsanger og mafiaforbilder har gått over til boktips, mortenharketibaris og blomsterbilder. Selv om de mest skrivetrengte brukerne av denne bloggen er skjemafeminister med alle cdene til både Kari Bremnes og Anne Grete Prøys i samlingen, bør påskeharen ta høyde for at ikke alle av leserne av denne bloggen menstruerer.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta