God bok


Det er uendelig kjekt med blogging.
Mye kjekkere enn jeg kunne forestille meg på forhånd. Egentlig så vil jeg ikke gjøre noe annet, jeg vil sitte og rållse med laptopen min og sparke i øst og vest, og sitte på min høye hest og motta trygd eller noe(jada, jeg VET at vest rimer på hest, og nei- det var ikke tilsiktet).
Siden det er sommer, og mange av dere har ferie, og sikkert på et tidspunkt blir leie av å ligge på stranda og køks'an og tukle med dere selv, og kanskje tenker at dere kanskje skulle ha lest en bok, kanskje? Men så vet dere ikke helt hvilken bok det skulle ha vært.
Sannelig,sannelig sier jeg eder- fortvil ikke, for paaskeharen vet råd!
Jeg vil på det aller sterkeste anbefale en bok av Per Petterson som heter 'Ut og stjæle hester'. Petterson har et språk som løfter dere ut av de klamme solstolene deres og inn i skogen, hvor dere nærmest kan kjenne lukten av kvae, og kjenne morgenduggen i gresset mot bare legger. Dette er ikke noen bokanmeldelse- bare en anbefaling, jeg skal ikke røpe noe av innholdet. Boken er lyrisk, vakker og dypt rørende. Den finnes i paperback-utgave. Les den!
Forøvrig vil jeg takke alle dere som bidrar med kommentarer og innspill- fortsett med det- så blir jeg glad.

Kommentarer

Jeg syns også at dette er en dritbra bok. Jeg syns forresten du skriver godt også - kanskje du skulle skrive en bok?
paaskeharen sa…
Det var veldig fint sagt- jeg tenkte på det en gang, men så visste jeg ikke helt hvor jeg skulle begynne eller fortsette eller slutte eller noenting, og så mangler jeg den selvtilliten som man må ha for å skape noe av større betydning.Du skriver ikke så verst selv, forresten.Og jeg kan anbefale 'Til Sibir' av samme forfatter.
Rållserau sa…
Jeg synes bare du skal skrive og skrive. Du er kjempeflink.
Anonym sa…
Er dette blitt bokklubb nå?
paaskeharen sa…
JA, det også. Så nå kan du komme med forslag til bøker man bør lese-gjerne av obskure nynorskforfattere.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta