Fest og basar Part 1: Basar

Det var så fint på Lørdag. Først hadde jeg hele dagen med ungene.
De har laget adventskalendere til hverandre (i regi av Rållså).
Bak hver luke er det et klistermerke, og når de har funnet tallene (E DET EIN FIRA, PAPPA?) så pleier de å kommentere hva det er (ETT JULATRE!), og så avslutter de seansen med å gi hverandre en klem.
Men så kommer de på at de på at de har en playmokalender også, og en Jul i svingen, og så skal det åpnes og kommenteres mens barnetv ruller i bakgrunnen.
Støvsugeren skal jo også ha litt ekstra nå som det snart er jul og alt.

Så blir det frokost, og alle må få egg, selv om det er bare Ingrid og jeg som spiser det. Det er nok de hekla eggevarmerne som er årsaken. Rållså står opp og maler klovner med ungene. De er kjempefine.

Og så går vi ut, bort på en lekeplass. Endre argumenterer seg til å ta med inneleker ut. EG BESTEMME OVER MINE LEGER, sier han. Javel. Da så.
Det blir en seanse med skiting bak et tre. En klassiker. Og jeg kjenner at jeg gleder meg til Tristania på kvelden, og så ser jeg at Arnstein har meldt meg og spurt om jeg vil gjestebrøle litt.
Og det vil jeg veldig gjerne. Og så er det akkurat passe også. Ikke noe finsynging å grue seg til, bare litt kiling i magen. Men før den tid er det handling og middag og kjøp av juletre på programmet.
Vi velger verdens smaleste gran og finner et hjørne å kile den inn i.
Og så vil Rållså at vi skal gå rundt treet, og så må vi dra det ut på golvet og koble på noen kosedyr for å rekke helt rundt, og enda så koselig det er, så rykker rockefoten såpass at jeg ikke vil mer.
Det er vel omtrent midt i sang nummer to.
Og det blir feil, alt blir feil og det er min skyld.

Kommentarer

Rållså sa…
Det var ungene som ville gå rundt treet, altså...

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta