Bensinstasjonsroser Full versjon

Ittemiddagen e blanke, det e Mandag men ka gjer vel det?
Eg skjenke kje Tirsdag ein tanke
For det e så lenge te.
Her ude skinne solå, hu blinke i vågen så fint
Og eg har så hippe briller så sidde på nasen min

Bare et par te
Ei øl elle to
Bare et par te
Så beint heim te mor.

Her kjeme silkebrisen
eg har ikkje sorg eller sut
Eg svinge på glaset og smile
Eg går alt for sjeldent ut
Me snakke så djupt at eg svimle
og nå går visst solå ner
Nå ska eg snart heim å køya, ska bare ha ei te

Ei elle to.

Beverly vinke
Sleng øve ei øl!
Se koss seg danse og byr på meg sjøl!
Nåttå e korte, å dagen e lang
Nå brøle eg med te Tore Tang.


Nå sklir det visst ud her
Nå e det for seint
Eg tenke kje klart, og eg går ikkje beint
Men nachspiel det e ein go plan
Nå tar me ein taxi for fan

Eg sko visst ha ringt eller skreve heim
Sagt kor eg va, men så kom det ein stein
Sagt eg va gla, men nå e det for seint

...

Nå kan du kje nå meg med syd eller klag
Nå kan du kje nå meg med spark eller slag
For telefonen e av.

Di små timar blir mindre
To lunka pils på bordet
Eg sidde og drikke med Sindre
Eg snakke mens Sindre har ordet
Forbi kvarandre
Musikken går
Eg sovne og verten sovne han òg
Og ude slås grålyset på


Ud i det gråa lyset
Eg tilte nok litt i mod Aust
I tynne jakke, eg fryse
Kalde og våde haust


Eg vakle mod shellen på Haugåsveien
Ein oase med snob og bensin
I dørå står ein pøs med roser
Di farge dagen så fint


Eg kjøbe bensinstasjonsroser og skrur telefonen på
Satse på at det holde
Så tenne eg siggen og går.

Kommentarer

Rållså sa…
Kjempefint.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta