Dag 3 Finnøy (Finnøynå)

Først vil jeg takke de som tok turen for å delta på 'opplegget' vårt på Nærbø og på Jørpeland. Vi skulle gjerne ønska at det var flere, men de som har stilt har vært engasjerte og stilt spørsmål og lufta meninger om intranettet og EDB-alderen på en måte som har gjort det lett for oss. Spesielt vil jeg takke de som jobber på de to bibliotekene. Folkebibliotekene er ryggmargen i kulturnorge. Nå høres jeg ut som om jeg har fått en spellemannspris eller Oscar eller noe.

Mine tre kolleger har også vært strålende, jeg har stor respekt for dere. Jeg vil også takke produsenten min.

Nå sklir det litt ut, men det sier redaktøren er helt greit så lenge jeg ikke banner.

Men Finnøy, altså.
Jeg kjenner noen Finnøybuer. Venner. Det er fine folk.

Jeg har alltid tenkt på forholdet mellom Finnøy og Hjelmeland som KRF og Senterpartiet før de ble skilt. De har mye til felles og snakker nesten helt likt, men har bittelitt forskjellig fokus.

Finnøy har tomater og Hjelmeland har frukt og laks. Begge plasser er det mer hyttefolk enn majoriteten av de fastboende setter pris på. Begge plasser er det flere bedehus enn behovet tilsier i 2013. På Randøy er det tre stykker.

Jeg liker Finnøybuen. Selv om jeg nesten fikk pryl av en, på en utedans på åttitallet. Han hadde hockeyhår og skinnjakke med frynser og var fullere enn meg.

Jeg hadde forresten skinnjakke jeg også. Brun, men uten frynser.

Kommentarer

Bergljot sa…
Du hadde hockeyhår også. Kjekt at du turnerer :-)!
paaskeharen sa…
Periodevis hockey, med striping i kastene.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta