Som man reder

Vi har flytta.
Det er riktignok et halvt år siden, men vi er ikke i mål.
I går skrudde jeg opp senga.
'Senga' er et monstrøst sponplate-opplegg fra Ikea.
Jeg brukte tre timer på å montere den.
Den dekker 90 prosent av gulvet på soverommet.

Da jeg var ferdig kunne jeg ikke finne de jævla trekkene.
Søkk borte var de.
Er de.

DÅ MÅ ME TA SENGÅ NER IGJEN sa Rållså.

IKKJE FAEN. DÅ FÅR DU GJER DET SJØL sa jeg.

Senga er oppkalt etter en halvstor by på Nordvestlandet, og selvfølgelig har den gått ut av produksjon.

Den er ikke så staselig uten trekk, det er den ikke. Hvitt, nuppete vattlignende kunststoff som går rundt hele skiten. Stifta fast til sponplatene.

Men den må da være et hakk opp fra madrasser på gulvet?




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta