Kåmevei

Det hender jeg skriver ting på engelsk ennå.
Og noen ganger dukker det opp sangmelodier. Og da går jeg gjerne og nynner på dem, uten å ha noen større plan.
Her er to vers som jeg laget i vår eller i fjor vinter.

I fell through the treetops and into the new stuff, enjoying the breeze.
She 'd dance on the sidewalk, untocuhed by the smalltalk, looking so free.
Come away, Come away, come away.

Laughing like children - what would you do then, how would you plead?
Was it a feeling you could believe in, was it a dream?
Come away, come away, come away.

Teksten er ikke poenget her. I de dager jeg drev med å nynne på disse versene, og assad var landshøvding i Syria, da hadde ungene fortsatt en hvil i vogna midt på dagen, og da pleide jeg å trille dem i ei fast løype, mens jeg nynnet. På et punkt pleide jeg å tenne en sigarett.
Og en dag jeg tok denne runden, hørte jeg den lille stemmen til Ingrid synge fra dypet av dunposen: kåmevei kåmevei kåmevei.
Det var fint.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta