Stampen

Så på teve i går at det blir vanligereogvanligere å 'stampe' ting.

Dvs: Hvis man har noe verdifullt så kan man gå til en pantelåner og levere det inn og få utbetalt 25% av den anslåtte verdien. Og hvis man vil ha eiendelene sine tilbake så må man løse det inn i et tilsvarende beløp innen en viss tid. Og hvis man ikke gjør det så blir det solgt på auksjon.

Det var mye gull og edle stener det gikk i. Og et helt rom fullt av gitarer. Musikere er ofte blakke. Det vet jeg en hel del om. Det å stampe bunader var også ganske vanlig. Og da tenkte jeg at hvis jeg hadde fått tak på en bunad så skulle jeg faen stampet den på flekken.

Kommentarer

Bergljot sa…
HM, jeg disponerer jo en bunad. Kanskje det er løsningen på lommepengeproblemet?
paaskeharen sa…
Ja eller kanskje OL-uniformen din fra Lillehammer '94?
runo sa…
Bill: Did you hawk a Hattori Hanzo sword !?!
Budd: Yup!
Bill: IT WAS PRICELESS!
Bud: Nope. Not in kansas it aint. I got me 600 dollars for it.

Jeg har vært hos Åsbjønn langt nord i uland og på tilhørende Tynsetmarten. Tivoli og sjølsagt handel av varer av framifrå kvalitè.
Lønning foregår ofte i klingende mynt når en tar oppdrag av Bjødn, og med "en budde lønn" bør denne investoren holde seg til helvete langt borte fra milevis med juggel.
Førpris:en mrd. Nå, 1000 kùn! Ah! Mitt!
Blandt Samuraisverd og annet rask ligger det presang også. "Du skal aldri gå åleine"-tema. x 2.
Du må hente hos Slangende Trane neste helg. We meet at dusk..
paaskeharen sa…
Det er forøvrig også mitt favorittuttrykk: faen stampe meg! Runo med samuraisverd høres ut som en under middels god idè.
Madame Mim sa…
Min og far sine bunader skal du bare holde fingrene dine laaangt vekke fra så vidt du vett det !
Bergljot sa…
Ja det er vel Påskeharen som ligger an til å arve fars siden Dobert er blitt så diger? Påskeharen i bunad, med lange lyse lokker, hadde vært nydelig.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta