Øl (og skuffende få løgne hatter)

I går var jeg på ølsmakebonanza på jæderens flate prærie. Tog for buss, buss for tog, buss for buss og tog for tog og så var vi plutselig på plass i nibbehallen sammen med et par hundretalls andre - hovedsaklig mannlige - ølhunder.

Vi fikk noen sjetonger som vi kunne handle øl for og et lite glass til å smake med. Jeg er egentlig ikke typen som synes det er grymt å eksperimentere og drikke mange forskjellige øller i små glass og sammenligne dem med hverandre.

Jeg er nok heller den som foretrekker å finne et øl som jeg liker veldig godt - fylle det i et litt større glass - og finne en krok hvor jeg kan sitte med kompisene mine og prate skit til det er tomt - for så å fylle det opp igjen med det foretrukne brygget og så bortetter - til den fete damen synger og man må ta båt for tog for buss hjemigjen.

Gårsdagens opplegg var likevel upåklagelig. Ordningen med de små glassene holdt oss bokstavelig talt flytende rundt i hallen for å returnere til bordet for små stopp og skitpreik. Mot slutten endte likevel Lars Magnus og jeg opp med å plukke de samme øllene flere ganger heller enn å prøve noe nytt hver gang.

Ypperlig initiativ fra Ollve og måtte dagens pool-kamp ende like tilfredsstillende som tilsvarende oppgjør i fjor. Og måtte hver eneste scumsupporter som vralter rundt på denne vår moder jord gråte seg i søvn i kveld. Knock on Wood.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta