'Sånnågen'

Kristiansandsturen for to uker siden resulterte i et lite hyggelig gjensyn med ryggvondtet mitt.
Det er ubehagelig, men først og fremst er det upraktisk når man har en slik jobb og familiesituasjon som jeg.

Derfor hender det at jeg snylter på kreftene til unge og friske venner og forbundsfeller.

Så var også tilfelle på Søndag. Jeg rekrutterte min venn Einstein til å hjelpe meg med å bære en barneseng fra bomberommet og opp i leiligheten hvor Rållsis og jeg bor i fjerde etasje.

På veien opp trappa traff vi en av naboene mine. En av den typen man nikker og sier 'hei' til hvis man treffer dem i trappa, eller holder oppe døra for hvis de er på vei inn eller ut.

Denne damen i førtiårene fant på Søndag ut at hun ville bryte vår gjensidige stillhetspakt og hun henvendte seg til meg med følgende spørsmål : E DET DÅKKE SOM HAR DEN TVILLINGVOGNÅ NERE I KJELLAREN?

Jeg svarte bekreftende at jo, det var det og hvordan det?

EG VILLE PASST MEG VISS EG VA DÅKK.

Hæ?

EG HAR SETT NÅGEN SÅNNÅGEN DER NERE. Hun laget en slags runding med fingrene mot hverandre

Hæ? Jeg forsto fortsatt ikke hva hun siktet til. Hadde hun sett rotter i kjelleren?

EDDERKÅPPAR. Sa hun med skjelvende stemme.

Og det hadde jo vært forferdelig hvis edderkoppene skulle gnafse i seg babyene våre mens vi trillet avgårde og ante fred og ingen fare.

Kommentarer

Fatman sa…
Det hadde jo vore stas om tvillingene hadde blitt bitt av radioaktive edderkopper. Då hadde vi fått det første tvillingsuperheltparet fra Rekkefaret med omegn.
paaskeharen sa…
Og det siste:)

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta