Føleri

For halvannen uke siden var jeg i Kristiansand med mine nærmeste.
Innbakt i dette oppholdet var et besøk på en fotballpub for å overvære Chelsea - Liverpool. nåvel. De som følger engelsk fotball vet hvordan det gikk og de som ikke gjør det har sikkert annet å slå ihjel tiden med. Enn å gni nesen min i resultatet.

Det var i pausen - under et toalettbesøk - at jeg ble oppmerksom på en kondomautomat som hang på veggen ved vasken. FOR EKSTRA FØLSOMHET sto det skrevet med store bokstaver på fronten.

Jeg undret meg over om det var akkurat dette slagordet som skulle selge akkurat DISSE kondomene til berusede og/eller amorøse fotballfans i Sørlandets hovedstad.
Gudene skal vite at fotballsupportere ofte kunne hatt nytte av litt ekstra følsomhet men om de ville oppnå det med å ikle seg akkurat denne typen preventiver se, det vites ikke.

Selv runder jeg firti om et snaut år og har aldri brukt en kondom. Jada, jeg vet at det muligens var mer informasjon enn dere strengt tatt hadde bedt om - men etter den lille føljetongen jeg hadde gående i anledning min kronglete vei mot farskapet - så er det innenfor.

Jeg anbefaler absolutt bruk av kondom. Eller som en bekjent av meg èn gang så treffende uttrykte det: 'BRUG KONDOM! DET BLER FØDT EIN HØYREMANN KVAR DAG!'.

Skulle jeg ha laget et slagord akkurat der og da - på toalettet på denne fotballpuben i Kristiansand - så ville det ha blitt omtrent sånn som dette : HYPP PÅ Å SCORE? KJØP EN DONG!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta