Changes.

Av mange mennesker kan jeg oppfattes som temmelig initiativløs.

Ikke med urette heller - hele livet har jeg vært - som en slags barkebåt som har latt seg føre med strømmen ned bekken.
Avgjørelser om kurs, reisemål og andre vanskelige problemstillinger har jeg i de fleste tilfeller overlatt til andre.

Denne måten å leve på er ikke akkurat av typen som bygger karakter eller indre styrke.

Hele min tilværelse har vært bygget rundt en filosofi om at alt skal være mest mulig behagelig.

Det er tusen ting jeg nok burde ha kunnet - lært meg - men rett og slett ikke har giddet å ta tak i.

Vel, alt dette er i ferd med å endre seg. Ikke fordi jeg nødvendigvis har så veldig lyst, men fordi jeg føler at jeg må. Fordi jeg snart skal bli far og da kan man ikke lenger leve på hurtigmat og handlingsvegring.
Tanken på at jeg skal bli en autoritetsperson - en bærebjelke - i to små menneskers liv er ganske skremmende.

Man må altså GJØRE ting - ikke problematisere alt - man må 'tenke sjæl' som en klokere mann enn meg sang en gang.

I det siste har jeg prøvd å ta meg i nakken og gyve løs på livets ubehageligheter og trivialiteter uten å stille spørsmål om hvorvidt de er nødvendige eller ikke.
Det går overraskende greit, egentlig.

Så kanskje jeg har litt trøkk likevel

Kommentarer

Bergljot sa…
Du er superfantastisk og kan alt du vil og dette kommer til å bli veldig bra.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta