Radio


Som mange av dere kanskje ha fått med seg er jobben min av det ikke alt for avanserte slaget. Det er ikke akkurat kvantefysikk, for å si et sånn. Jeg kjeder meg ganske ofte, og har anskaffet meg en slik radio med hørselvern utenpå. Dette gjør at jeg kan stå og glo ut i luften med tomt blikk mens tiden går og Filleskaufet består.
Det kan likevel være en temmelig selsom opplevelse å gå rundt med denne radioen på ørene hele dagen.
Noen av radiokanalene på FM-båndet sitter så tett, at når jeg står på enkelte steder på jobben min kan jeg ta inn tre kanaler på en gang. En eplekjekkas fra P4, en technolåt fra mpetre og andakten fra IMI radio foreksempel. En salig røre.
En annen ting er jo at det ofte skurrer og suser inni der, og at jeg noen ganger har mer enn nok med mine EGNE hodelyder. Den kanalen som ALLTID er klokkeklar er en fransk nyhetskanal. Mine tre uker med fransk på videregående gjør meg på ingensomhelst måte i stand til å begripe et kvidder av hva som er nytt hos franskene.
Jeg er ingen tilhenger av radioreklame, så jeg blir ofte hengende på NRK. Heldigvis har Pitri sparket hun der kvasirebellske-liksomprovoserende, djingle-mastruberende møkkakjerringa som satt som snerk på trommehinnene mine i en lengre periode.
Lenge leve Radioresepsjonen. Bjarte Tjøstheim for president. Av øvrige favorittprogrammer nevnes i fleng: FK-fotball, Lydverket, Kveldsmat. Anbefales.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta