Other peoples' money.


Man merker seg at en rekke norske kommuner har kastet seg på nyjappe-bølgen og investert fellesskapets penger i risky boligfond i Junaiten. Nå ligger de an til å tape pengene og vel så det, og 'har tatt katta i hekken' som man sier i Ordal.
Er jeg forundret? Tja, jeg er vel egentlig det. Jeg er IKKE forundret over at Terra har pågående selgere som er kapable til å argumentere overbevisende om det grønne gresset på den andre siden. Det jeg derimot stusser litt på er at det ikke har falt lokalpolitikere i disse kommunene inn at man faktisk gamblet med andre folks penger, og at man i verste fall kunne tape dem.
Slik jeg ser det har kommunepolitikerne to muligheter til å komme seg ut av suppa: Hva med å ta alle pengene som er igjen og satse dem på bingo? Eller nettpoker?
Alternativt kunne man få et innkrevningsselskap til å reise til hovedstaden for å knuse noen blåruss-kneskåler.

Kommentarer

Anonym sa…
Flaks at det er kommunevalg iår
Anonym sa…
Godt at det ikke er penger å hente på missligholdte lån i USA. Å kjøpe andre sine problemer for å presse mer utav ingenting bør straffe seg. Denne saken handler mer om menneskeverd enn pengetransaksjoner.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta