La 8 PV, over og ut

Sist uke døde Rolv Wesenlund.

Han ble udødelig i rollen som Marve Fleksnes, en serie som rullet over norske TV-skjermer på 1970 og 80-tallet.
Jeg har ledd mye av Wesenlund, jeg. Jeg syns kanskje at han var vel krass mot de 'nye' humoristene som kom etter ham, som om han hadde monopol på hva som var morsomt.

Han hadde en helt enestående timing, og gjorde Fleksnes-rollen troverdig.

Dette skrev Bård Tufte Johansen på tvitter etter at dødsfallet ble kjent.

'Jeg har fått kjeft èn gang av Rolv for plump humor. Det var som å få kjeft av Einar Gerhardsen for å ikke stille på dugnad' RIP.

Jeg syns han gir rollen dybde: sånn som det klippet her:

:http://www.youtube.com/watch?v=AgU--l-a3KM

Kommentarer

Anonym sa…
Fleksnes hele kvelden ikveld på nrk1 :)

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta