Transformer man

Da jeg var russ (ca 1990-2005) snakket jeg mye med store bokstaver. I min ungdommelige glød og anarkistiske opprørstrang opponerte jeg mot så å si alt og alle.

Enkelte vil tilogmed påstå at jeg var en kverulant. Verbal hofteskytter og svoren anarkist.

Jeg trodde vel egentlig aldri at jeg skulle bli 40 år og dermed så jeg heller aldri faren for at mange av mine påståeligheter og skråsikkerier kunne falle meg i hodet på et senere tidspunkt.

Her er noen av påstandene: 'EG SKA FAEN ALDRI KJØBA NÅGE HUS - SIDDA DER MED MILLIONGJELD - KEM GIDDE VEL DET?'.
Dette utsagnet måtte jeg bite i meg da Rållsis og jeg kjøpte leilighet for noen år siden - til alt overmål et oppussingsobjekt. Det har jeg aldri angret på. Vel kanskje angret jeg en hel del underveis for det å pusse opp var - la oss bare si at det var en prøvelse.

Jeg skulle aldri gifte meg heller. Og ved ett tilfelle skal jeg ha uttalt at hvis jeg noen gang fikk unger så kom de til å bli noen små monstre.

For å oppsummere: I dag er jeg forlovet samboer og tvillingpappa med bil og leilighet på rekkefaret.
Og ungene våre er så langt fra monstre som man bare kan komme. Og jeg lurer på hvordan jeg kunne være så kategorisk.
Og jeg ville aldri i livet ha byttet livssituasjon med noen, for jeg opplever det som utrolig givende. Og kjæresten min er fantastisk.

Femten år med sjikkelakke var lenge nok for min del. Det er fint at livet forandrer seg. Så slipper man å gå i ring hele tiden.

Var det flere enn meg som fikk Finn Kalviks 'Aldri i livet' på klistrelåt-jukeboxen nå?

Kommentarer

paaskeharen sa…
Jeg skulle forresten ALDRI flytte til fyfylke igjen heller. den ryker visst neste år.
Bergljot sa…
Er dere forlovet??? Gratulerer :-)
paaskeharen sa…
Lenge siden det. Men ikke noe ringgreier.
Guinness sa…
Eg ska aldri flytta te fyfylke igjen!
Bergljot sa…
Jeg liker i grunnen han der nye paaskeharen:-)

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta