Vinter og sne


Det er ikke bare negativt at den globale oppvarmingen slår til for fullt. Personlig syns jeg det er helt knall- ski og skøyter har totalt utspilt sin rolle som transportmiddel, og selv om det kan være riktig guffent når det regner mye og lenge, så er det ikke halvparten så gørr som snø.
TurboTom og hans likesinnede må dra lenger og lenger opp i alpene for hvert år, for å finne bakker med snø som de kan kjøre plankene sine på.
Jeg husker at farmor fortalte en gang at under krigen så var det så kaldt at man kunne gå på skeiser(skøyter) over pisterfjorden. Stalltipset er at det neppe kommer til å skje igjen med det første- husker dere sommeren, dere? Ville dere heller hatt en finbulsommer? Det var det jeg trodde.

Kommentarer

paaskeharen sa…
Det er en skjebnens ironi at rett etter at jeg skrev denne posten- kikket jeg innover fyfylke. For første gang i vinter ligger det snø på fjelltoppene.
Noen ganger skal man bare drite i transport og ha det gøy! Personlig sverger jeg til høye strømpriser heller enn til en regnfull vinter. Pføy, du baktus-bror!
paaskeharen sa…
Etter hva jeg har hørt: Du er vel også blant dem som helst reiser noen hundre mil inn på kontinentet før du begir deg ut i vintereventyret? Hmmm..
Aner jeg en stuegris forkledd som snowboarder?
Anonym sa…
Im dreaming of a white x mas........

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta