Jølsrud

Jeg er en ekte tilhenger av tulling, jeg mener det er livets eleksir.
I disse krenketider er det dessverre blitt vanskeligere å tulle ordentlig. Jeg mimra nylig om Team Antonsen - etter min mening et historisk bra humorprogram - som gikk på NRK for et drøyt tiår siden..I den ene settingen spiller Harald Eia konservativ og veldig påståelig muslim, og Atle Antonsen spiller en litt stusselig oslomann (Jølsrud) som debatterer ulike tema, som blant annet om norske jenter er for lette på tråden. Eia knuser Jølsrud i debatten, og avslutter med denne setningen: ALLE NORSKE JENTER GENERELT, OG DATTRA DI SPESIELT, JØLSRUD- ER HORER!
Det er skuespillerprestasjonene og det drøye innholdet som gjør sketsjen så utrolig morsom..
Men jeg er faktisk i tvil om hvorvidt den kunne blitt laget i dag.
Det er ikke sånt man tuller med lenger, og det gjør verden til et kjedeligere sted.
Enkelte vil kanskje hevde at verden er spennende nok, og at det å spøke på bekostning av folk som blir sinte eller (verre) lei seg bare vanskeliggjør ting.
Hm. God humor er musikalitet, og så vil det muligens være litt opp til personlig smak og preferanser når det gjelder hva som er virkelig morsomt.
Men, altså - noen folk skal man ikke tulle med - ikke fordi de ikke fortjener det, men fordi det kan få konsekvenser for tulleren (en tuller - tulleren).


Myndighetspersoner  - Tollere, securitasvakter, dørvakter, politi, eksamensvakter - alle disse gruppene kan gjøre livet surt for deg hvis du utfordrer eller latterliggjør deres autoritet.
Tannleger - Tannleger kan du tulle med hvis de ikke har spisse gjenstander inne i munnen din, og regningen er betalt.
Religiøse galninger/psykopatiske tullinger/bolefreaks på amfetamin : Disse må tulleren holde en viss fysisk avstand til. Jeg vil tro det er en fordel å være anonym. Gjerne med en sikkerhetssone på 20-30 meter (et alternativ kan være å ha en sterk kamerat. Som for eksempel Åsbjønn).
Mødre - Her bør man i det minste tenke seg godt om.
Jeg kommer egentlig ikke på flere grupper. Det er mye som jeg ikke synes er morsomt også. Promp og rap og incest og de fleste eksplisitte vitser om puling, for eksempel.
Hva synes dere er morsomt? Har jeg glemt noen som ikke bør tulles med? Fyr løs! Dere har hele påsken på dere.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta