Houses of the holy

Det er endelig påske. Endelig fordi jeg har jobba skift og overtid kombinert de siste ukene, og i dag - fem over halv ti - var omsider de siste kiloene med bygg forsvunnet fra lasterommet, kraner og lossearmer var svingt på land, bremsene montert, garasje og pauserom låst, lyset slukka, og kaien og omegn overlatt til duer og måker på desperat jakt etter mat i nesten en uke.
Nå lyger jeg litt, men det er en redaktørs privilegium å vrenge og vri på sannheten. Pressens faglige utvalg har ingenting de skulle ha sagt her. Det eneste kontrollorganet jeg forholder meg til er min egen samvittighet. Og det er egentlig nok. MER en nok.
Men påsken er her, dere.
Påsken er her med sin absurde kombinasjon av påskeharer, korsfestelser, egg, kyllinger, hytteturer, solkrem, marsipan, og kriminalmysterier i både billedlig og boklig form.
Kronet med kristi oppstandelse. For dem som tror på slikt.
Sauebønder er midt i lamminga og våronna, og for mange bønder er det vanskelig å holde alle hviledagene hellige, men det må de, for tenk hva naboen ville si?
Selv skulle jeg ha tatt med meg Rållså og gjengen til min barndoms grønne øy, men så dukka det opp noe som dytta avslapning litt ned på prioriteringslista.
Det som dukka opp var et rekkehus som banken sa at vi hadde råd til, og så slo vi til, og da hasta det plutselig med å få lagt ut vår nåværende bolig for salg.
Det må vaskes og ryddes og shines og pimpes for fotografering og visning. det er ikke feil å si at det er en rimelig omfattende jobb, som utfordrer Rållså og min sin evne til å bli enige og samarbeide.
På generell basis kan man si at Rållså er for pirkete, og at jeg er for brulten.
Men snittet er ganske brukbart. Erfaringsmessig blir det trøbbel, men dette er fjerde gangen vi flytter på ni år, så det burde være mulig å få det til uten alt for mye håndgemeng.
Det er ikke overtakelse før 20. Juni, men mye skal gjøres før den tid.
Nyt påsken!
Påskeharen.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta