Årskavalkade 2013 Juli - Oktober

Juli
Jeg blir angrepet av måker på vei til jobb. Jeg hater måker på en ikke-ironisk måte. Dessuten er jeg redd dem.
Bergljot kommer på suplise-besøk med en skokk med Amerikanere som jeg ikke kjenner: So - you are Dego, right? De kjenner ikke meg heller, tydeligvis.
Jeg får Twitterkonto.
Timmi gifter seg og jeg blir invitert. Jeg går fra Tau til Alsvik på meier. 6 kilometer i dress med brennevin som niste. Føler meg som John Wayne. Med vannblemmer på beina.
Jeg ser turnèlista til folkeakademiet og innser at tiden som semianonym blogger er omme.
Suarez sutrer over hvor fælt det er å være i Liverpool, og ber om å bli solgt. Det rakner for meg. Jeg kaller ham ei rotte. Blant annet.
Jeg finner en filmrull i mors bil. Jeg får den fremkalt. Det er fars siste bilder. Det er sterkt. De er fine.

August
Ungene fyller 4 år. En feiringsorgie i tre takter topper seg med tjue unger i barneselskap i bydelshuset. men mitt personlige høydepunkt er da vi kjører dit, med vinduene åpne, stivpynta, og hemningsløst diggende til Cypress Hill's Throw Your set in the air.
Jeg publiserer Runar's kjedemail fra toppen av overfloden.
Jeg tar med ungene på grillings med Beelzebubs. Vi går feil vei, såklart. Dritlangt, men det er fint
Vi leverer bilen til service til nihundre kroner timen. Hva er forresten flensetappen?
Endelig starter Premier League igjen. Vi vinner åpningskampen.
Vi feirer at Kjallas er førti år.
Rolv Wesenlund dør.
Jeg tar meg tid til å hetse Høyresiden litt ekstra, siden det snart er valg.

September
Lars Magnus og jeg tar fagbrev i løkfaget logistikk. Jeg er pissenervøs på forhånd.
De borgerlige vinner valget. Siv Jensen drar en Sarumann i feiringa, årets skumleste øyeblikk er et faktum. Jeg sår tvil om stemmerett for alle. Jeg blogger på nynorsk i protest mot valgresultatet, uten at det hjelper noe særlig.
Oslofolka sier ja til OL.
Einstein og jeg drar på Kaizers. Jeg syns det er drit, men er visst den eneste.
En finfin sommer går over i blåbrun høst.
.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta