Karius og Baktus sover aldri

I dag hadde jeg mitt årlige besøk hos tannlegen. Det er ikke noe jeg pleier å glede meg noe særlig til, men dama er flink, relativt rimelig og hyggelig. Jeg pleier å trekke for P4, som vanligvis står på for fulle mugger. (mens jeg skriver dette, ser jeg at Ingrid blir fjern i blikket, og (for sent) går det opp for meg at hun står og tisser på gulvet. En stor dam, som hun tramper oppi med begge sokkene). Glamorøst. Men tilbake til tannlegebesøket. P4-fritt er pluss i margen. Mitt hatforhold til kommersiell radio er uforsonlig. Vi snakket om løst og fast (det meste av denne samtalen foregår etter at jeg har gapt, og tannlegen har foretatt den obligatoriske pirkingen med krummet stålpinne i tennene mine) Jeg spør om det er travelt. Hun sier ja, og at Karius og Baktus har aldri fri. Jeg tenker at det er godt observert, og at Karius og Baktus sikkert jobber nok doble skift i helgene. Så skryter hun over at jeg steller godt med tennene. Det er slett ikke sant. DU MÅ GJERNA BRUGA TANNTRÅD ENNÅ OFTARE. JA. Sier jeg. EG BRUGE BARE TANNTRÅD EIN GANG I ÅRET - OG DET E I DAG. Det synes jeg er knakende godt sagt. Og dessuten helt sant.

Kommentarer

paaskeharen sa…
Men for helvete, da! Hva er det med blogger? Argh.
blogger! blogger! det er bare drit med blogger!
paaskeharen sa…
Word. Hvorfor forandre noe som virker?

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta