Trening.

Jeg vet ikke så mye om unger. Dvs, jeg har jo vært liten selv en gang i tiden men det begynner å bli noen tiår siden. Jeg tenkte at jeg skulle øve meg litt i går da, så jeg var med svoger William og to av hans på 3 og 5 år på teateret.
Det er lett å like unger når de putter den bittelille klamme hånden sin i din og stavrer avgårde og leter etter noe vann å hoppe i slik at de kan bli så kalde og våte på beina som overhodet mulig. Den yngste fant sukkertøy på gulvet og med iver og synlig nytelse puttet hun det rett i munnen. Den eldste sladret til meg og jeg latet som jeg ikke hadde den fjerneste idè om hva han pratet om. Da fant han det hensiktsmessig å sladre til sin far som ble litt mer oppgitt.
Det later til at unger har en veldig sterk rettferdighetsfølelse på vegne av seg selv og søskensladring er et aktuelt tema over hele linja. Og slik var det visst for trettiførti år siden i min oppvekst også. Etter tre timer var jeg ganske sliten (selv om jeg strengt tatt ikke var in charge). Men det var veldig koselig.

Kommentarer

"Eg har vært på teater me koseonkel" sa Alma krølltopp da jeg kom på besøk i går.
men når de er like gamle kanskje de ikke sladrer så mye på hverandre?
Anonym sa…
Far ? Får jeg låne 6 laken og bilnøkklene ? Skal på Man u- Hødd og rave etterpå..
paaskeharen sa…
Denne prøveturen etterlater vel kanskje like mange spørsmål som svar. Tror som sagt det ble sladret en del i vår barndom også - ihvertfall av Frekkesen og Bergljot.
Anonym sa…
Hæ? Jeg tror ikke jeg sladret så veldig mye. Jeg trodde vi var LITT solidariske også? Og onkel HAR lov til å gripe inn hvis Alma Ata spiser golvsnop altså!!! Æsj, man vet jo aldri om noen har gnagt på det før, og så i disse influensatider. Pføy.
paaskeharen sa…
Det er et uttrykk som heter 'pick your battles'. Hadde jeg valgt å fordømme golvsnopspisingen hadde aksjene mine sunket voldsomt i verdi. Ved å være mer pragmatisk opprettholdt jeg det skjøre vennskapet med treåringen. Du sladret blant annet til mor etter at jeg debuterte seksuelt i seksårsalderen. (Føler det er viktig å presisere at jenta bare var ett år eldre enn meg og at det var høyst frivillig fra begges side).
Anonym sa…
Jeg sladret bare fordi jeg var redd for deg. Meg bekjent var du ute på upløyd mark med en eldre kvinne, mitt på blanke dagen og midt på en plen. Det så meget risikabelt ut, faktisk. Og ikke veldig bluferdig, men det er underordnet i denne sammenhengen altså. Altså: Ikke sladring, men OMSORG.
Madame Mim sa…
Satte stor pris på å bli informert om småting som freks. da smykkeskrinet mitt ble robbet og alle juvelene gavmildt ble fordelt i nabolaget...
Kan vel aldri være vederlag for visse ytelser.....
paaskeharen sa…
Det der var ikke sladring. Det var TYSTING og det er nesten enda verre.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta