Scene fra en dag i Bono's liv.


Noen ganger kan det være morsomt å forestille seg hvordan hverdagen arter seg for andre mennesker. Hva gjør de på? Hva tenker de på når de står foran speilet og stuller med sitt om morgenen?
På bakgrunn av mine fordommer og mangelfulle kunnskap vedrørende vokalist/posør og kvasifreds-engasjerte Bono Voxx i U2 har jeg tatt meg den frihet å prøve å gjenskape en helt vanlig morgen i hans liv - slik jeg mener den må fortone seg for ham - foreksempel en Fredag i slutten av Februar i det hersens år 2009.

0100 PM : Bono våkner mellom silkelaknene av at Ali - kona hans - en gang i tiden the sweetest thing - nå en falmet rose - vekker han for trettende gang. 'BONOO! BONOOO, YOU FREAKIN LAZY SONOFABITCH! IT'S NEARLY HALF ONE ALREADY! NELSON HAS CALLED THREE TIMES FOR YE!' (Nelson=Nelson Mandela)
Mr. Voxx ynker seg og brøler tilbake 'KEEP YER MOUTH SHUT THERE, WOMAN! I NEED MI BEAUTYSLEEP!'
Han trer på seg den tigermønstrete silkeslobroken og tasser ut på badet - skrur på gullkranene og skyller ansiktet mens han tenker på noe genialt om å redde de sultne barna i Afrika - han nynner på 'Where the streets have no names' mens han drømmer seg tilbake til da han var ung og spilte på hustak og han danser stivbent over de gullbelagte flisene.

Kommentarer

Anonym sa…
Bono er deilig. Og så synger han fint.
Anonym sa…
Hva er galt med gullbelagte fliser?
Anonym sa…
U2 er helter. Alle album er ikke like bra, men noe mer nyskapende enn Achtung Baby fra 1990..... Tror Haren hadde gitt hele labben for å vært oppfinnner av sangen 'one'. Dessuten kan man si hva man vil om artistene, men suksess i 25 år kan vel gjøre hvem som helst litt blasert. Det faktum art Edge ikke bruker ett eneste ordinært grep, gjør at danseband aldri vil få rette dreisen over cover-versjoner.
Anonym sa…
Når det gjelder Bono....så kan jeg forstå at det er i overkant nok, men trøsten er at slette u-gjeld er en OK sak. Edge derimot.....da blir det pryl.
paaskeharen sa…
På min blogg er Bono en patetisk POSØR.

Gud.

Ps: Gullbelagte fliser kan sikkert være ok.

G.
Anonym sa…
Greit å komme med en rettelse også. Achtung Baby er fra 1991 men som super fan(på den tiden) hadde vi master tapes i 1990. Disse var hot stuff for 18 år siden...
paaskeharen sa…
Jeg føler jeg treffer ekstremt godt med timingen på denne posten. Dagbladets nettutgave følger opp korstoget mitt med en artikkel som langt på vei beviser at Bono er en kloakkrotte. Snyter på skatten. Dobbeltmoralistisk kristnasjævel.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta