...Like a banana.


Det norske landslaget humper videre på veien mot EM-sluttspillet i fotball, og de som selger norske flagg og vikinghjelmer i plast går lyse tider i møte. I går nedsablet de et tannløst Bosnia(et Bosnia hvor de beste spillerne og publikum boikotter sitt eget landslag fordi de mener at forbundet er korrupt).
Ikke noe fyrverkeri av en kamp, men greit nok.
Det er noe absurd med det norske landslaget, det er noe jeg ikke klarer å tro på. Det KAN være Overeksponeringen av hovedsponsoren Bama. Bama er en fjuktimportør med stygg Blå/Grønn logo som er viden kjent for slagordet 'Bend it like a banana'. Diger kampanje for å få folk til å spise mer fjukt. Fjukt er jo sunnt og sånn, men likevel feeder det i hele meg når reklamene går.
En annen ting er trener Hage Åreide. Hage som ansette et reklamebyrå for å komme opp med et slagord for hva landslaget skal være (!). Genialt. Og slagordet - kunne han stolt fortelle var: 'Stolte øyeblikk'. 'Vi skal skape stolte øyeblikk'! sa Ågeide med overbevisning i stemmen. Et av de beste slagordene siden Bro Garlem Hundtland lanserte det fantastiske 'Det er typisk norsk å være god'. Jeg får fortsatt sure oppstøt når jeg tenker på det. Jeg savner humor og selvironi. Det er typisk norsk å være fjompenisse, Screw it like a banana eller rød gubbe til rød gubbe.
I antinasjonalismens navn.

Kommentarer

Anonym sa…
Bama er forkortelse for Banan Mathiesen.
paaskeharen sa…
Hm. BananMathisen er bedre. Bend over, Mr Mathisen.
Unknown sa…
Banan-Matthiessen heter det.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta