Star Wars on ice


Jeg burde vel skrive noe om valget, men jeg velger å la være.
jeg vil heller skrive om superhelter. Superhelter med trange, fargerike trikoter som strammer både her og både der, og ekstrautstyr som foreksempel at de er kjempesterke, eller kan fly, eller i det minste klatre rett opp loddrette vegger.
Jeg liker ikke superhelter, og det har jeg aldri gjort. Det er vanskelig for meg å forstå fascinasjonen. Batman, Spiderman, Fantomet, Supermann... For meg er de en gjeng dimlinger som ser fjollete ut, og gjør fjollete ting. Og skulle valget stå mellom å la Jorden gå under og å bli flydd i sikkerhet av en fyr i kondomdress, ville jeg valgt det første. Uten tvil.
Scifi-gjengen i Star Wars har heller ikke akkurat fenget meg. Men Star Wars on ice er et konsept jeg ville like å se. Darth Vader på glattisen.

Kommentarer

beelzebub sa…
Lenge siden sist jeg var innom her nu, og så ser jeg at du har tatt for deg en av mine favoritter: superhelter! Må jo innrømme at fascinasjonen var størst for et par årtier siden, men dette har for meg fremdeles stor underholdningsverdi.
- Batman begins, mørk og fin. Umulig å mislike. Ett poeng er kanskje at Batman ikke har superkrefter.
- Superman returns. Over gjennomsnittet bra underholdning.
- Sandman, en fantastisk fin tegneserie. Kanskje ikke en typisk superhelt, men lell, en superhelt i vid forstand.
- Gandalf. Er ikke han en superhelt?
- Spiderman. Likte ham best i tegneserieformat.
Min konklusjon: ja til superhelter, men jeg ser gjerne Dartie på glattisen. Hva med begge deler? :)

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta