Jeg velger meg pølsedanmark


Da var vi tilbake.
Ingen vet-som kjent hvor paaskeharen hopper, og nå skal jeg snart hoppe på et fly, som skal ta meg, kjæresten min- samt en hel hurv av venner til pølsedanmark-kartoflernes og firoghalvtressernes hjemland.
Jeg har alltid likt Danskene- deres bayer og deres laidback syn på livet(jeg liker godt å generalisere, og noen ganger griper jeg meg selv i å være ekstremt fordomsfull).
Noe har liksom skjedd, Danskene er ikke liberale lenger, men de fremstår- med sin høyrevridde regjering som noe av det blå-bruneste i hele Europa. Dessuten kaller de oss nordmenn for 'fjellaber', men det er selvsagt underordnet.
Jeg kan tigi dem det så lenge de slippe oss inn på den fantastiske Roskildefestivalen. Quart-festivalen er en jævla kommersbærumssossejippofestival i forhold. Med en haug med kristne forretningsfolk som ikke vil at byen deres skal skitnes til med berusede og løsslupne festivaldeltakere, men som MER enn gjerne vil ha de skitne Moses-klørne sine i pengene deres. Brenn!
Ah, det var deilig.
Til slutt vil jeg anmode alle mine lesere om å være litt mer aktive. Jeg har installert en teller her, og har bare hatt ti besøkende på en halv uke. Det blir ikke verdensherredømme av slikt.

Kommentarer

Rållserau sa…
Dette bler kjekt. Jippi!
Kos dere på Roskilde! Tror kanskje det er jeg som har vært inne på sida di 5 av de 10 gangene siste uka!
Anonym sa…
Jeg tar selvkritikk og lover å være mer aktiv på denne informative folkeopplysningsbloggen. Er det noen som fortjene verdensherredømme er det deg.

Etter jeg leste infoteksten om sauer og saueekskrementer har ordateket: "rosinen i pølsa" fått en helt annen betydning.

Takk for nyttige bidrag og ha det kjekt på pølsetur til Danmark.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta