Snooze

Det var stillheten som vekket meg
Eller fraværet av lyd
Fuglene hadde slutta å synge
Sauene breka ikke
Regnet knatra ikke mot det nysprungne bjørkeløvet
Kanskje det er sånn døden høres ut
Derav dødsens stille
Er det sånn? Er det sånn at døden er stillhet og livet støy?
Derav uttrykket et helvetes leven

Kanskje det var lyset som vekka meg
Lyset som strakte seg inn glipa mellom gardina og karmen
Dagslys, men ikke sol
Derav forpult overskyet
- Uttrykk for regn
Eller er det utrygt?
Det er et av disse munnhellene som alltid har vært der, så lenge jeg kan huske; men Som jeg ikke har tatt meg bryet med å sjekke ut den eksakte betydningen av
Det kan komme regn
Det er det det betyr
Men helt sikkert er det ikke
Ingenting er sikkert

Jeg har latt meg fascinere av måten trær og andre planter strekker seg mot lyset på
Men de gjør det på en umerkelig måte
Lener seg over når man snur ryggen til
Uendelig sakte
Kanskje jeg ikke ble vekka i det hele tatt
Kanskje det er søvnen som er det egentlige livet
Jeg vet ikke
En gang var jeg edru en hel uke i strekk
I drømme så jeg djevelen
Jeg vet ikke om det var natt eller dag

Kommentarer

**
Jeg har forresten lurt på det der værutrykket, tror det må være utrygt, ja. "Epidemi" må jeg alltid slå opp, om jeg skal skrive det. Muntlig går det fint å kjappe seg gjennom så ingen hører at du bytter om på vokalene..... men det var vel ikke egentlig dette innlegget ditt handla om.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta