På en sofa fra ikea

Vel, det var vel ikke fra ikea.

Den kan ha vært fra living på horus.
Den var det.
Jeg lånte den lille lastebilen på jobb.
Den jeg antagelig ikke har lov til å kjøre fordi jeg mangler et stempel i sertifikatet.
Men siden jeg ikke har sertifikatet heller (har ikke sett det på årevis), så tok jeg sjansen.
Kjørte ut dit.
Rygget inn mot rampen på vareutleveringa.
Leverte ordrenummer.
Fikk beskjed om å vente ti (ventet tjuefem).
Røykte.
Drakk kaffe
Rigget en jekkestropp.
La ned karmene.
Leste aftenbladet fra lørdag, søndag, mandag, tirsdag.
Savnet aftenbladet litt da.
Så kom han med sofaen som ikke var en sofa, men en halvliten stol.
Jeg burde ha hørt etter når Rållså informerte om den.
Men. Jeg må ha slått meg av.

Ja, då trengte eg jo ikkje låna lastebilen på jobb, sa jeg.

Jeg så at han likte det.

En bitteliten stofasak på en diger lasteplan.

Jeg måtte rulle sammen stroppa igjen.
Fant en liten taustump.
Surra fast møbelet.
slo opp karmene.

Da kom han ut en gang til: Ja, du e sikker på at du får plass?

Ja, an gjekk såvidt.

Kommentarer

paaskeharen sa…
Hadde den vært fra ikea, så hadde jeg vel stått med en slk skruedings i hånda ennå. Og bannet.
Bergljot sa…
gratulerer med ny sofA!

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta