Elker - elker ikke.

Rållså pleier å la ingrid (littlerållså) klatre inn i bilstolen sin selv.

Det gjør ikke jeg. Jeg er mer sånn klikk-klakk, oppi med deg, og ikke noe tull, for nå er vi seint ute. Vi er ofte det.
Ved et par anledninger har det kommet til håndgemeng og høylydte protester fra ingrid. NEINEINEI, EG VIL KLATRA! GÅ OPPI SØL! Men siden jeg er sjef er det min vilje som gjelder.

I ettertid får jeg dårlig samvittighet. Prøver å trøste: IKKJE VER LEI DEG, EG ELSKE DEG FORDE. Det er mulig at det kan tolkes til å være klissete at jeg sier til ungene mine at jeg elsker dem, men det er underordnet. NEI, DU ELKE IKKE MEG DU! DU ELKE FARMOR, kontrer Ingrid.
Dette er harde ord. Jeg ville selvsagt aldri ha tvunget mor inn i et sete fordi jeg har det travelt. JA, MEN EG ELSKE DEG OG. OG ENDRE. OG MAMMA, trøster jeg.
Nå er hun ikke sint lenger. MOMMO Å BESTEFAR OG, ELKE DU. JA, lyver jeg. Det er jo i overkant. Men det går ikke an å forklare det. Ungen er jo bare to og et halvt.
Å SÅ LIGE DU EINSTEIN. Sier hun. Jeg ler. JA, DET GJER EG. Og det gjør jeg jo også.

Hun har den uvanen at hun gjerne sier til folk at hun ikke liker dem også. Og det kan være litt masete. Selv om jeg misunner henne for at hun er så direkte.

Kommentarer

Tjukkerållså sa…
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Tjukkerållså sa…
Ingrid elker også Trønderdegosen. Og sitt eget speilbilde.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta