Drill


Det er et ubestridelig faktum at likestillingen i norgenasjonen har kommet ganske langt. Til glede for mange og til irritasjon for andre.
I Høyre mener man foreksempel at den har gått så langt at nå går den videre helt av seg selv. Derfor har de vedtatt å avskaffe pappakvoten i foreldrepermisjonen.

Min generasjon menn er flinkere til å gjøre husting enn min fars generasjon og min elskedes generasjon kvinner utfører i dag mange oppgaver som tidligere var reservert oss med med utovertiss. Som seg hør og bør.

Likevel vil jeg si at interresseområdene i vårt tilfelle er temmelig tradisjonelle. Ihvertfall fram til nå.

Rållsis drikker helst vin og ser kjolefilmer. Jeg foretrekker øl og fotball. Men jeg er ikke så god til å ordne praktiske ting som jeg (og flere med meg) gjerne skulle ønske at jeg var.

Utenom helt basic-greier. Bære tunge ting. Denslags.

Forleden spurte jeg min trolovede hva hun ønsket seg til bursdagen som er like om hjørnet.

'DRILL! EG ØNSKE MEG EIN SKIKKELIGE DRILL!'

Jeg måtte spørre en gang til for å være sikker på at jeg hørte riktig.

Drill?

Det må være det minst romantiske ønsket ever. Men det var i det minste veldig konkret.

Og i overkant likestilt.

Kommentarer

men... er det ikke et slagbor det er bilde av?
paaskeharen sa…
Drill? Poteito Potato.
Bergljot sa…
Hadde jeg ønsket meg noe sånt, hadde Gemalen kommet med toppmodellen. Garantert.
Anonym sa…
Slagbor! Jeg vil ha drill med slag. En dyr en.
Jeg har akkurat kommentert på en annen blogg om verktøy så jeg kan gjerne fortsette. Først fikk jeg en Dremel for at mannen i huset skulle få beholde sin selv. Etterhvert har jeg kjøpt mitt eget verktøy for å vite hvor det er når jeg trenger det. Her på gården er det nemlig ikke hvor i hylla det ligger med hvor på gården. Og med 3
store bygninger og ca 2000 kvm gulv er det mange muligheter - og de brukes, til å legge fra seg verktøy på. Godt verktøy er kjempevikig uansett om man skal lage mat eller bore et hull.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta