What if Bruce was one of us?

 


Jeg leste en plass at Bruce 'The Boss' Springsteen får kritikk for billettprisene på sin kommende turnè.

Det er snakk om billetter til rundt 300 dollar, altså omtrent 3000 kroner pr. billett. Jeg antar at man kan få dem dyrere også, men etter et lite søk ser jeg at det likevel er venteliste på billetter til konsertene i København i juli neste år.

Jeg synes det er totalt skamløst, og dere som hyller kapitalismen og loven om tilbud og etterspørsel får faen meg skjerpe dere.

Og du, også, 'Boss'. Særlig du.

Jeg prøvde å lage et såkalt meme med det ikoniske coveret fra Born in The USA - albumet - det med dongeri-stussen og det røde tørklet i baklomma - og så hadde jeg tenkt å erstatte tørkleet med en svær grønn dollarseddel.

Ideen er over middels god, men jeg er for lat og for klønete til å få noe sving på det, så det ble som illustrasjonsfotoet her viser, og det blir muligens blir tatt ned av facebook siden jeg har føkka med et åndsverk.

Den plata der, den har jeg faktisk hørt sønder og sammen. Den var som en slags forelskelse. Alle sangene snakka direkte til meg. 

Vi spilte den kontinuerlig, hele den smått katastrofale komfirmantturen til Horve i 1984. Vi var noen ufordragelige rasshøl. Pøbel. Sigaretter, raketter, fenghetter, nattebråk og rangling. Og Bruce Springsteen på volum 11.

Og et et etterspill som innebar tysting, tårer ved kjøkkenbordet og foreldre som var harde i klypa.

Klasseforstanderen til ungene sier at alle niendeklassinger er rasshøl, men det er egentlig ikke noen trøst for min del.  

Springsteen later til å være en veldig hardtarbeidende og dyktig musiker. Men han må slutte å late som han er en av oss. 

Og Tunnel of Love, altså. Den er fantastisk fin.





Kommentarer

Rå9 sa…
Fenghetter..Sattan jeg savner fenghetter. Heldigvis, surmuligens ble det bare med den ene kvelden for min del men jeg så et potensiale. Men jeg synes og tror det blir feil å kjefte på sjefen fordi han er så pop og utseld.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta