Tausa vår

Det er få politikere i dette landet som er mer omdiskutert enn Sylvi Listhaug.
Og jeg er drit lei av hele dama, ja - jeg har vært lei av henne i 4-5 år allerede - hver dag. Jeg er lei av det satans drittpartiet hun representerer også, alt grumset og gulpet og de fremmedfiendtlige holdningene, og lik og del- kulturen og dobbeltkommunikasjonen. Og det dydige korset hun tar på seg når hun skal treffe særlig tungt i bestemte miljøer.
Jeg er lei av PR-stuntene - reiser til Sverige for å se på 'svenske tilstander'. Bading i Middelhavet i overlevelsesdrakt for å vise hvor lett det er å være flyktning, jeg er lei av det forbanna bittersøte lille smilet hun drar på seg,
Jeg er lei for at hun fronter en politikk som sender unger tilbake til krigssoner. Og fryder jeg meg over at hun ble stilt til ansvar? Ja, det gjør jeg - et dypt og rungende ja.
Og er jeg lei av hele regjeringen? Ja, det er jeg - og alle dere som stemte på dette patetiske prosjektet som gjør forskjellene litt større for hver dag som går.
Og har jeg tro på at Sandberg er så mye bedre? Nei, det har jeg ikke, men i går vant anstendigheten over grumset. Og det er da alltids noe.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta